Med modtagerkontrol kan du undgå bump på vejen, når de nye vinduer og døre skal monteres.
Det er en god investering at tjekke varerne på pallen grundigt og med omhu, ligesom du med fordel kan give din kunde besked om, hvad de skal være opmærksomme på, når leverancen kommer.

Det giver pote for alle parter – både kunden, dig som håndværker og os som leverandør – når leverancen bliver gået grundigt efter i sømmene ved modtagelse.

Ellers kan det nemlig hænde, at eventuelle fejl eller skader efter fragten bliver opdaget for sent eller måske endda først, når elementet allerede er monteret.

Få 4 gode råd til effektiv og grunding modtagerkontrol:

  1. Giv din kunde klar besked.
  2. Tjek elementerne med det samme.
  3. I tilfælde af reklamation lad altid ordren blive på pallen.
  4. Når skaden er sket.

 

1. Giv din kunde klar besked om modtagelse

Det er ikke sikkert, at du er på stedet, når pallen med vinduer og døre leveres hos din kunde.
Derfor er det en god idé, at du gør din kunde opmærksom på at se efter, om folien er brudt op, eller om elementerne ser ud til at være beskadiget bag folien.

Det er vigtigt, at kunden ikke bryder folien. Hvis uheldet skulle være ude, skal de blot tage et par billeder for at dokumentere synlige fejl og skader, mens elementerne stadig er på pallen. Kunden skal med andre ord være opmærksom på skader, der kan ses med det blotte øje, uden elementerne pakkes ud.

2. Sådan bør du foretage modtagerkontrol

Det er dig, der pakker kundens varer ud. Og udpakning med omhu betaler sig.
Når du piller folien af, anbefaler vi, at du tjekker, at hvert enkelt element er i orden, før du fjerner det fra pallen.

Hvis du opdager en fejl, skal du nemlig huske at tage billeder, mens elementerne er på pallen.
Du har syv dage fra leveringsdatoen til at reklamere og indberette evt. fejl og skader til os, men vi anbefaler,
at du tjekker elementerne hurtigst muligt.

3. Hvorfor skal ordren blive på pallen?

Kort sagt kan du og din kunde holde jeres sti ren, hvis ordren forbliver på pallen.
For hvis ordren tages ned fra pallen, bliver det svært at afgøre, om eventuelle skader var der fra start,
eller om de er påført efter modtagelse og udpakning.

4. Hvis skaden er sket

Opfyldes de nævnte krav, betyder produktgarantien, at vi ved fejl eller skader foretager en individuel vurdering af,
hvordan skaden skal udbedres. Alt efter tilfældet, vurderer vi:

• om vi reparerer skaden
• om vi udskifter dele, som fx rammer eller beslag
• om vi leverer et nyt element til kantstenen

Når du eller din kunde har sendt en reklamation ind til os, kan I kontakte os for at få grønt lys i forhold til,
om elementet kan monteres. Dette er afgørende, for vi kan ikke tage et element retur og erstatte det,
hvis det allerede er blevet monteret uden aftale med os.

 

 

Værd at vide om modtagekontrol

• Det er en god idé, men ikke en nødvendighed, at din kunde er til stede ved leverancen.

• Modtageren har 24 timer til at rapportere synlige transportskader før udpakning.

• Modtageren har 7 dage til at tjekke, at elementerne på pallen er i ordentlig stand og til at give os besked, hvis det mod forventning ikke er tilfældet.

• Vi dækker naturligvis materiale- og produktionsfejl, men kundepåførte skader i forbindelse med håndtering af leverancen er ikke reklamationsberettiget.