Garanti

Ofte stillede spørgsmål om garanti.

Hvordan finder jeg mit ordrenummer?

Du finder ordre- og positionsnummer i afstandsprofilet mellem glasskiverne. De to numre er adskilt med en skråstreg og står oftest som noget af det første eller sidste i tekststrengen. Se billedeksempel 1 og 2 nedenfor.
Ordre- og positionsnummer kan også ses på et mærkat, som er placeret i karmen. Se billedeksempel 3.

Bemærk: På døre uden glas findes ordre- og positionsnummer kun på et mærkat i karmen.
Hvis du ikke kan identificere ordrenummeret, så tag et billede af hele tekststrengen og vedhæft dette som dokumentation.

Billedeksempel 1 >

Billedeksempel 2 >

Billedeksempel 3 >

Se vores garantibestemmelser

Her kan du læse om gældende garantibestemmelser for Rationels produkter.

https://www.rationel.dk/professionelle/dokumentation/garanti/

Er der garanti på løsdele i reservedels-webhoppen?

Generelt gælder det, at Rationel håndterer erstatning inden for garantien og garantiperioden. Er garantiperioden udløbet er det derimod vores dygtige samarbejdspartner igennem mange år Centrum Beslag, som kan levere reservedele.

Læs de generelle handelsbetingelser (herunder fortrydelsesret) for Rationel vinduer og døres reservedels-webshop her.

Er termisk brud reklamationsberettiget?

Et termisk brud skyldes ikke en fejl i ruden. Det er derimod udefra kommende faktorer, som er årsag til et termisk brud. Og derfor er et termisk brug ikke dækket af Rationels og glasleverandørens garanti.

Læs mere om termisk brud/termisk sprængning her.

Fandt du ikke svar på det du søgte?

Kontakt vores tekniske support via denne formular. Vores vinduesspecialister sidder klar ved tasterne til at hjælpe dig.